Hoger in Google 2024
Wist je dat er meer dan 200 factoren zijn die Google gebruikt om te beoordelen hoe goed de inhoud van je website overeenkomt met een specifieke online zoekopdracht? Google is veruit de populairste zoekmachine op de planeet en domineert andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo met meer dan 8,5 miljard zoekopdrachten per dag. Meer dan 90% van alle online zoekopdrachten worden uitgevoerd met Google.
Dus, je bedrijf kan enorm profiteren van een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Echter, met zoveel verschillende elementen, op welke Google ranking factoren moet je je het meest concentreren?
Ranking factoren van Google
In dit artikel nemen we een kijkje bij 10 factoren die zeker je ranking zullen verbeteren. Als je nog niet alle deze items hebt aangepakt, probeer dan zo snel mogelijk actie te ondernemen.Laten we erin duiken…
Wat is een Google Ranking Factor?
Een Google ranking factor is een van de vele kleine stukjes informatie die Google gebruikt om te beslissen hoe goed een webpagina een specifieke zoekopdracht beantwoordt.
Met andere woorden, als iemand “beste WordPress thema” intypt in hun zoekmachine, gebruikt Google ranking factoren om inhoud weer te geven die waarschijnlijk die zoeker helpt.
Wat zijn de Belangrijkste Google Ranking Factoren?
Als het gaat om het verkrijgen van hogere posities, kunnen sommige website-eigenaren in de verleiding komen om te optimaliseren voor elke enkele ranking factor.
Maar het is onmogelijk om perfect te zijn vanuit het perspectief van Google. Dus zorg ervoor dat je prioriteit geeft aan de ranking factoren die je het meeste voordeel bieden.
Onze Top Google Ranking Factoren voor het Verhogen van Paginarangen
- Hoogwaardige inhoud: De kwaliteit van je inhoud heeft een enorme impact.
- Backlinks: Inkomende links van andere websites hebben nog steeds invloed op het algoritme van Google.
- Zoekintentie en Inhoud Relevantie: Hoe goed je inhoud overeenkomt met de zoekintentie van een gebruiker.
- Website Laadsnelheid: Paginasnelheden zijn een top prioriteit voor Google.
- Mobielvriendelijkheid: Je website moet goed presteren op kleinere schermen.
- Domeinautoriteit: De expertise van je site op een bepaald onderwerp.
- Keyword Optimalisatie: Het gebruik van trefwoorden op je website.
- Website Structuur: De architectuur van je site, vooral belangrijk voor crawlen en indexeren.
- Websitebeveiliging: Zorg ervoor dat je site HTTPS gebruikt.
- On-page Ervaring: Metrieken die Google meer details geven over de gebruikerservaring van je bezoekers.
Door deze fundamenten te beheersen en verbeteren, garanderen we dat je een grote verbetering zult zien in Google-rankings en organisch zoekverkeer.
Onze Top Google Ranking Factoren voor het Verhogen van Paginaranking
Hoogwaardige Inhoud Je hebt wellicht het oude SEO gezegde gehoord, “inhoud is koning.” En in het geval van Google ranking factoren, heeft de kwaliteit van je inhoud een enorme impact. Als je inhoud kunt creëren die uniek, fris en nuttig is voor gebruikers, dan zal Google het hoger plaatsen op zijn zoekresultatenpagina (SERP’s).
Google besteedt speciale aandacht aan de kwaliteit van je inhoud. Het maakt niet uit hoe geoptimaliseerd je webpagina is, als je inhoud niet waardevol is, dan kun je geen hogere rankings verwachten.
Hoe meet Google inhoudskwaliteit?
- Originele, Unieke en Waardevolle Inhoud Google geeft de voorkeur aan inhoud die origineel is. Je wilt webpagina’s creëren die voldoen aan de behoeften van je publiek, unieke waarde bieden en niet gekopieerd zijn van een andere bron. Als je inhoud gedupliceerd is, of te vergelijkbaar met andere webpagina’s, zal dit een negatieve impact hebben op je SEO. In de ergste gevallen zou Google zelfs een duplicaatpagina niet kunnen indexeren. Niet alleen dat, als je regelmatig dubbele inhoud publiceert, kan Google de crawlsnelheid van je website verminderen. Dus, wanneer je inhoud creëert, zorg ervoor dat het anders en beter is dan andere websites die ranken voor jouw gerichte zoekterm. Natuurlijk moeten de zoektermen waarvoor je wilt ranken ook overeenkomen met je focus trefwoorden.
- Actuele en Verse Inhoud Een andere manier om je inhoudskwaliteit te verhogen is door het vers en bijgewerkt te houden. Google geeft de voorkeur aan nieuwere inhoud, of het nu recent gepubliceerd of grondig bijgewerkt is. Wanneer je regelmatig posts bijwerkt en nieuwe informatie toevoegt, stuur je positieve ranking signalen naar zoekmachines. Inhoudsfreshness speelt een nog grotere rol als je onderwerpen behandelt die nieuws of trends omvatten. Voor dergelijke onderwerpen geeft Google de voorkeur aan pagina’s die de meest recente informatie bieden.
Bijvoorbeeld, als je schrijft over een wereldwijde gezondheidscrisis, wil je inhoud publiceren die recent nieuws en onderzoeken bevat. En een eenvoudige manier om de meest recente informatie te vinden om je inhoud vers te houden, is door Google Trends te gebruiken.
De beste Gratis SEO tool
SEOptimizer.online is een gratis GPT ontwikkeld door Sales Architects en AI Personeelstraining, gericht op het verbeteren van SEO. Het vereist een betaald ChatGPT-account voor gebruik. Deze tool biedt persoonlijk advies en strategieën om de zichtbaarheid van websites in Google te verhogen. Dus geen algemeen generiek advies, zoals optimaliseer je afbeeldingen, nee, echt gericht op de inhoud van je site. SEOptimizer analyseert webpagina’s op technische SEO en inhoud, kijkt naar meer dan 40 verschillende kenmerken van de website (zoals (E-A-T) om te zorgen voor optimalisatie, en biedt gemakkelijk te volgen instructies gebaseerd op Google’s beste praktijken.
Veel succes!!